czwartek, 12 lutego 2015

350. Indonezja, Bali

 
O Bali nieco pisałem już TUTAJ. Pocztówkę przysłała mi Marlene w ramach oficjalnej wymiany. US-1175160. Bali jest jedną z 17 tysięcy indonezyjskich wysp. Jej największe wzniesienie stanowi wulkan o nazwie Agung, który mierzy 3142 m n.p.m. Krajobraz wyspy tworzą ponadto słoneczne plaże i liczne lasy tropikalne, w których zobaczymy wiele gatunków roślin oraz zwierząt. Wyspa otoczona jest rafami koralowymi. Plaże na południu Bali są zwykle koloru białego, natomiast te na północy mienią się znacznie ciemniejszymi odcieniami. W przeszłości Bali znajdowała się pod silnymi wpływami pobliskiej Jawy oraz muzułmanów, Japończyków i Holendrów. Dziś, tę małą wysepkę zamieszkują blisko 3 miliony osób, z czego większość to hindusi. Barwne rytuały religijne, towarzyszące lokalnej ludności podczas wykonywania codziennych czynności, są niezapomnianym widowiskiem dla wielu turystów.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Wieki nie byłam na Twoim blogu! A był jednym z pierwszych pocztówkowych, na które trafiłam, chyba w tym samym czasie co do Pepitka :)

Kartka z Bali super! Ja jeszcze nie posiadam tego kraju w swojej kolekcji... :)

Pozdrawiam!

Dawid pisze...

Fajna, swojska kartka.

Edi pisze...

Moja koleżanka była na Bali i nawet wysłała mi pocztówkę, którą pewnie za niedługo pokażę na blogu :)
Twoja jest świetna!