wtorek, 30 sierpnia 2011

90. Polska, Szczytno


Kartka została wsłana przez get_me_out w ramach nagrody pocieszenia w mazurskiej loterii. Szczytno powstało w ok. 1266 roku wraz z wybudowaniem drewnianej strażnicy. W połowie XIV wieku wybudowano na jej miejscu zamek krzyżacki, lecz niedługo później Wielki książę Litewski spalił go i zbudował kamienną warownię. Gdy nadszedł okres I wojny światowej miasto bardzo ucierpiało. W okresie międzywojennym zostało częściowo odbudowane, założono Park Miejski, zbudowano wiele kamienic, budynek gimnazjum, plebanię kościoła katolickiego, synagogę i hotel Berliner Hof. Po II wojnie światowej zniszczenia sięgały 45 proc.

W Szczytnie znajduje się wiele zabytków z XIX wieku, między innymi Chata mazurska, zajazd klasycystyczny, czy żydowski cmentarz. Za atrakcje turystyczne w mieście możemy uznać Międzynarodowy Port Lotniczy Szczytno-Szymany, Oznaczone miejsce południka 21°E, Grób i Pomnik Krzysztofa Klenczona, Pomnik Henryka Sienkiewicza w symbolicznym miejscu tragedii Juranda i Danusi i Punkt widokowy na wieży ratuszowej.

Kartka przebyła ok. 300 km w ciągu 3 dni.

2 komentarze:

Petitek79 pisze...

Szczytno zawsze mi się kojarzyło ze szkołą policyjną.

Laura pisze...

Mi też! Najpierw moja przyjaciołka chciała mi tam wybyć, ale w końcu postanowiła, że będzie prokuratorem, a nie policjantką, a teraz mój facet się wybiera do policji i jak mu dobrze pójdzie, to za 3 lata będzie mi słał pocztówki ze Szczytna...Ale chyba wolałabym faceta przy sobie niz pocztówki :D