sobota, 14 lutego 2015

352. Finlandia, Marilyn Monroe

 
Pocztówkę dostałem od Eij, Postcrosserki z Finlandii. FI-1060727. Powyższy portret Marilyn został stworzony przez Andiego Warhola, jednego z głównych przedstawicieli pop-artu. W latach 50. uchodziła za symbol urody i seksu, czarowała wyglądem, tańcem, śpiewem i temperamentem. Dzieciństwo upłynęło jej w trudnych warunkach (sierociniec, przybrani rodzice). Pracowała także jako modelka pozując do zdjęć (1944). Na ekranie pojawiła się w 1947 w epizodycznych rolach. Zwróciła na siebie uwagę w filmach "Asfaltowa dżungla" i "Wszystko o Ewie". Twórcy eksponowali przede wszystkim jej urodę, Monroe natomiast marzyła o docenieniu jej talentu (uczęszczała na kursy do Actors Studio L. Strassberga i E. Kazana). Zagrała w kilku dramatach: "Niagara", "Skłóceni z życiem" oraz wystąpiła u boku L. Oliviera w komedii "Książę i aktoreczka". Nie ukończyła filmu "Something's Got to Give". Zmarła 5 sierpnia 1962 r. w niewyjaśnionych do końca okolicznościach. Oficjalnie poinformowano, że przedawkowała środki nasenne.

3 komentarze:

Glazeczka pisze...

Czytałam książkę "Blondynka" o Marylin :) Polecam.

Sawatka pisze...

To, co mi się kojarzy z Marylin, to fakt, że nie była prawdziwą blondynką, w co trudno mi uwierzyć, bo to chyba jedna z bardziej znanych blondynek na świecie. ;)
Ostatnio moi rodzice kupili sobie tapetę w znaczki, a na jednym ze znaczków właśnie ikona Maylin Monroe. :)
Pozdrawiam

Grzanka :) pisze...

O takiej pocztówce od zawsze marzyłam i właściwie dalej marzę. Zbieram je dopiero ponad 6 miesięcy i jeszcze trochę mi zejdzie by otrzymać klasykę samą w sobie :)